czwartek, 17 października 2013

Warto być prezydentem.



Zastanawialiście się kiedyś ile zarabia Prezydent Miasta Katowice?
Ile jest warta władza prezydenta miasta? Nie mnie jest oceniać czy zarobione pieniądze są pieniędzmi zarobionymi za ciężką pracę czy nic nie robienie. Nie moja w tym rola.
Ale warto zwrócić uwagę na wieczne remonty w centrum Katowic, które ciągną się ho-ho, czy na tragiczną wręcz sytuację filharmonii śląskiej w Katowicach, która to filharmonia w Katowicach nie gra już od dłuższego czasu, ze względu na wspomniane remonty.
Mówi się, że prezydent musi zarabiać dużo, bo od niego wiele zależy. Bo podejmuje decyzje kluczowe. Bo ma dużą odpowiedzialność. Trudno się z tym nie zgodzić. Wszak w przedsiębiorstwie prywatnym im wyższe stanowisko tym wyższe wynagrodzenie, bo tym większa odpowiedzialność.

Tylko jak to jest z tą odpowiedzialnością naszych władz?
Czy gdyby firma prywatna nie wywiązała się z zobowiązania, można przymknąć oko, uznać „och, poszło w siną dal 20 milionów, olejmy to” ? Czy tak byśmy powiedzieli? Czy może pociągnęlibyśmy ową firmę do odpowiedzialności?
Dlaczego prezydent za błędne decyzje nie ponosi konsekwencji finansowych?

Ale do rzeczy.
Z oświadczenia majątkowego za rok 2012 Prezydenta Miasta Katowice wynika, że:

W zeszłym roku prezydent z racji pełnienia swojej funkcji zarówno w urzędzie miasta jak również w spółkach: Tramwaje Śląskie S.A oraz KZK GOP S.A zarobił w ciągu roku około: 231372 zł.
Miesięczny dochód prezydenta wynosi zatem 19281zł, czyli prawie 20.000 zł.

Czy to dużo czy mało nie mnie oceniać. Martwi mnie jednak, że w ciągu całej jego pracy zostało podjętych wiele błędnych decyzji, które spowodowały między innymi wieczne korki w mieście.
A prezydent śmieje się nam wszystkim w twarz, bo jedyną konsekwencją może być jego odwołanie.

Może jestem naiwny, ale nadal mam szczerą nadzieję, że następny prezydent kimkolwiek by był, będzie liczył się z opinią mieszkańców – nie tylko przed wyborami.

I na koniec ciekawostka.
W internecie nie ma opublikowanego oświadczenia majątkowego Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. Poprosiłem więc o przesłanie takiego oświadczenia na adres email. Jak tylko dostanę odpowiedź na pewno napiszę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz