środa, 5 lutego 2014

Czy wolno kraść?

źródło: http://sforum.balmora.pl/uploads/images/metin-1384637986-U23021.jpg


No właśnie – jak to jest? Wolno – czy nie wolno?
Teoretycznie – nie wolno. Kradzież jest nie moralna ble ble ble. Praktycznie?
Niektórym wolno – niektórym nie. Albo nazwijmy to inaczej – nie wolno nikomu, ale nie wszyscy za kradzież odpowiedzą.

Gdybym ja – zwykły szary obywatel poszedł do banku i wyniósł stamtąd jego zawartość – a następnie wpłacił ją do innego banku – prawdopodobnie poszedłbym siedzieć.

Ale kiedy rząd kradnie 153 mld złotych z OFE do ZUS, to nic się nie dzieje.

...


Mam swoją teorię na temat emerytury. Otóż emerytury nie będzie. Zanim ja przejdę na emeryturę zostanie wprowadzonych kilka zmian (taka moja prognoza).

1. Wiek emerytalny zostanie podniesiony jeszcze bardziej, cobym się przypadkiem za dużo nie nachapał pieniędzy na emeryturze – skoro już jestem taki uparty, że koniecznie jej dożyję.

2. Zus zbankrutuje. Umówmy się – już bankrutuje. Zanim to jednak nastąpi wszystkie moje pieniądze z OFE rząd przekaże do ZUS – system trzeba ratować. Przecież nie jest to takie trudne prawda?

3. Państwo powie „pocałuj mnie gdzieś” i będzie mi wypłacać grzecznie 800 zł (przy pomyślnych wiatrach) emerytury „na wegetację”. O ile w ogóle.


---

Co nam pozostaje?
Albo emigracja
Albo swój biznes
Albo trzeci filar

Ani na ZUS, ani na OFE nie ma już co liczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz